Op naar chengdu! PDF Afdrukken E-mailadres
zaterdag 21 september 2013 16:25

19 september 2013: ilja

Helaas na die mooie dagen in Dali gaan we vandaag toch maar weer op pad naar Chengdu. Dali heeft wel een beetje ons hart gestolen maar we willen ook nog wat meer zien van China en uiteindelijk vertrekken we uit Chengdu naar Tibet. Na een goed ontbijt en gedag zeggen tegen onze nieuwe pokervrienden gaan we op pad. We zouden de bus nemen naar de stad en van daaruit een taxi naar het vliegveld. Maar eigenlijk hadden we niet zo'n zin in, alsof hij het wist dook ineens onze chauffeur van het vissen op. We vragen wat het kost om ons naar het vliegveld te brengen. Hij geeft aan 90 yen. We proberen bij zijn vrouw nog af te dingen naar 80 maar ze zijn onverbiddelijk. Ok we gaan wel mee voor 90. Het blijkt een rit van ruim 45 minuten te zijn en dan ongeveer €11,50 betalen is voor onze begrippen niet duur. We worden netjes voor de deur afgezet en we zijn ruim op tijd op het vliegveld. Omdat we nog niet kunnen inchecken zoeken we een plaatsje voor ons en onze bagage. Al snel nemen 2 Belgische dames naast ons plaats. 1 van hen lijkt erg op Aleida, de vriendin van een vriend van ons. Ze zijn na 3 weken bijna onderweg naar huis. We babbelen gezellig de tijd vol tot de incheck. Het vliegveld zelf is totaal niet spannend. Nadat de ingechecked zijn komen we nog een Nederlandse man tegen die al 20 jaar in China woont. De vlucht zelf duurt iets langer dan een uur. Tijdens de landing begint ineens een chinees meisje dat naast me zit een heel gesprek in het Engels tegen me. De hele vlucht geen woord en nu had ze blijkbaar moed verzameld om te gaan praten. Het is moonfestival vertelt ze en ze gaat dat vieren bij haar familie. Ze vraagt honderduit en halverwege ons gesprek moeten we afbreken omdat we het vliegtuig uit moeten. We zeggen gedag en gaan ieder onze eigen weg. Op de luchthaven verloopt alles bijzonder efficiënt en binnen een kwartiertje staan we bepakt en gezakt buiten. We nemen de bus naar het hostel, we hebben een uitgebreide beschrijving dus laten we het er maar op wagen. Bus 300 is gevonden en we stouwen de bagage in het ruim. We betalen 20 yen en nemen plaats. We hebben de buschauffeur in het chinees laten zien waar we eruit moeten, du s op hoop van zegen! Voor alle zekerheid zetten we de gps ook aan om te checken of alles goed gaat. We worden netjes geroepen bij onze halte, snel snel, snel. Remco krijgt de bagageklep op z'n schouder en houdt er een gescheurd t-shirt aan over. Aan de hand van de aanwijzingen lopen we in 1 keer naar ons hostel. Na de mooie plekken de laatste tijd valt dit vies tegen! Het personeel is aardig en spreekt Engels dat is een plus maar het hostel en de kamer vallen erg tegen. We hebben een gedeelde badkamer die enigszins viezig is, het bed is hard, de kamer klein en bedompt. Tja, het is dat ze onze reis naar Tibet hebben geregeld anders waren we hier zo weer vertrokken denk ik. Het goede nieuws is wel dat onze tibet permit er is! Jippie, we kunnen dus naar Tibet! Na een snelle hap gaan we op onze kleine bedompte kamer nog even een filmpje via de laptop kijken, helaas is er een hoop herrie onder onze kamer en zijn de oordoppen daar zelfs niet tegen bestand. Hopelijk is dat morgen beter!

Comments

#3 Remco & Ilja 2013-09-25 13:54
het moet idd niet te luxe worden, maar voor 12,00 euro, moet je toch wel een behoorlijke luxe verwachten ;-)

#2 Hen en Ria wansink 2013-09-22 06:19
Hallo kanjers, we zijn blij dat dat jullie weer vaste grond onder de voeten hebben,en dat de vlucht goed is gegaan,veel liefs xxx pa en ma

#1 Carola Stigt 2013-09-21 20:32
Jeetje wat jammer dat de luxe van zachte bedden zich niet voortzet daar..... Sterkte hahahaha ach het moet natuurlijk ook niet op een luxe vakantie gaan lijken ...... 8)