Home wereldreis 2013/2014 Thailand 5 eilanden hop, van de ene bounty eiland naar de ander
5 eilanden hop, van de ene bounty eiland naar de ander PDF Afdrukken E-mailadres
woensdag 12 februari 2014 01:04

3 en 4 februari 2014, Remco:

Het is een mooie ochtend, de zon schijnt wij zijn vrolijk en we zien Caroline weer.

Wij hebben veel zin in vandaag, het plan is om een dagje te gaan snorkelen. Lekker op een boot met zonnedek, beetje peodelen in het water, helemaal top. Totdat we bij de boot aankomen, Russen, Chinezen in overvloed op een boot waar normaal 100 man op kunnen, ( dat is al helemaal niet leuk). Vandaag hebben ze maar besloten dat er 200 man op kunnen, wij kunnen amper een plekje vinden. Al snel ben ik in gesprek met een Nederlander, als de dames een plekje proberen te zoeken. Ze komen beneden en melden dat er geen plek vrij is en dat ze hier geen zin in hebben. Dat kan me heel goed voorstellen, als we straks in het water liggen met al deze mensen, is het snorkelen al snel geen pretje meer. En als we ook nog een een hele dag moeten staan, omdat er geen ruimte is om te zitten, is je hele dag al snel naar de Kl.ten. Voordat hij wegvaart vragen we of we van boort mogen, we vinden het te druk en hebben hier totaal geen zin in. De boot was al bijna aan het varen, de touwen waren los en de plank was al binnen gehaald. Voor ons ging de plank weer naar buiten en binnen 1 minuut stonden wij 198 man uit te zwaaien vanaf een rustige haven. We besluiten om eerst terug te gaan naar het hotel, om even te melden dat we van boort zijn gegaan. Maar als je met 2 dames op pad bent, kunnen we de gebbetjes niet zomaar laten hangen. Op deze pier, zijn heel veel verschillende winkeltjes, erg leuk om te wandelen en te neuzen. Er zijn veel vis restaurantjes, wij blijven even stoppen bij een barretje die koffie verkoopt. We doen een bakkie en gaan verder, als we bij het resort aankomen, zijn we al snel een uur verder. De manager ( Mr. Bond ) kon de situatie goed begrijpen en ging gelijk bellen. Hij heeft het voor elkaar, wij krijgen ons geld terug en wat zijn wij blij, niet alleen met het geld maar ook met Mr. Bond. Wij willen graag een prive boot, met minder mensen, kan jij dat ook regelen, vroegen wij aan Mr. Bond. Dat was geen probleem, hij boekte gelijk voor morgen een 5 eilanden trip voor ons. De rest van de dag, hebben we gehangen rond het hotel, in het zwembad, bakken en weer in het zwembad, wat een leven hebben wij.

De volgende dag, staan we weer vroeg op. Het was eigenlijk de bedoeling dat we vandaag lekker gingen uitslapen, maar door het massale gedoe van gisteren, mogen we weer vroeg uit de veren. Het valt zelf onze vaste ontbijt restaurant op, dat wij weer zo vroeg zijn. Wij staan weer klaar om opgepikt te worden, voor onze privé boot toer. Als wij aankomen bij een andere haven, zien we 10 speedboten in en op het water, een paar kleine groepen mensen staan te passen, voor de vinnen en maskers. Ook wij mogen passen en gaan met een klein groepje naar de boot, wij zijn met 10 mensen, dat is beter dan met 200 man! Als hij gast geeft met de boot, spurten wij uit het water een 200 pk motor moet ons brengen naar de 5 eilanden. De speedboot, stuitert over het water, de wind waait door de haren en wij genieten er leker van. Behalve een Rus die tegenover ons zit, hij begint te veranderen van kleur, hij wordt geel en lijkt ineens een Chinees. Ja hoor, hij rent naar de reling en gaat over zijn nek. Lekker dan, als je nog een hele dag moet. Na 1,5uur varen komen wij bij het 1e eiland, wij worden uitgelaten, de maskers en snorkels gaan op. Wij duiken in het water en zien de vissen om ons heen, het bijna net zo leuk als duiken. De vissen zijn mensen gewent en zwemmen constant om ons heen, soms voel je ze bijten. Het is niet echt bijten, want het doet geen zeer, ze eten de parasieten van je lichaam. Na een half uurtje snorkelen worden we uit het water gevist, we varen 5 minuten en komen op een eiland, met witte stranden met palmbomen. We hebben hiet een uurtje om lekker te wandelen, snorkelen en te zonnen. We vertrekken naar het volgende eiland, die net zo mooi is als de vorige, maar hier krijgen we een lunch pakketje. Dat lunch pakketje maakt dit eiland iets mooier, rijst met een boterham, staat op het menu. We krijgen hier 1,5uur en gaan weer aan de snorkel en aan de leg op het strand. Zo varen we na 1,5 uur weer verder, we hebben nog 1 snorkel eiland en monkey eiland te bekijken. Monkey eiland, zegt het al als we aankomen varen, staan er een tien tal apen klaar om ons eten te ontvangen. Er wordt een zak fruit naar de apen gegooid, er wordt gevochten om een ananas, waarvan wij de binnenkant hebben op gegeten. Al het afval ( fruitschillen ) van onze lunch wordt aan de apen gegeven. Na een klein half uurtje varen, komen we weer aan op de pier, om weer aan land te gaan. Dit tripje was zeker de moeite waard, het was een gezellig trip, met prachtige eilanden en wat hebben we veel vissen gezien. Voldaan gaan we terug naar onze hutten, wij lopen achter met verhalen schrijven, dus mogen we na een dag hard werken weer vol aan de bak. Die avond genieten we van de muziek bij Lazy republiek en het heerlijke eten. Het is erg gezellig met Caroline erbij en we hebben een hoop lol, maar vanavond gaan we met wat minder drank in onze mik naar bed.