Home Wereldreis 2010/2011 Brazilie vervolg Rio en Iguazu
vervolg Rio en Iguazu PDF Afdrukken E-mailadres
maandag 08 november 2010 21:12

Zondag 7 november:
Remco: Heerlijk zondag lekker uitslapen, rustig aan en genieten van een mooie zonnige dag in Rio met onze vrienden uit het hostel. Am 5.30uur werden wij vrolijk gewekt door onze vrienden. Stampvoetend kwamen zij naar boven, als een kudde olifanten, schreeuwend als hyena's om een prooi, de 1 nog luider dan de ander. Wij wakker! Ze speken Portugees, wij verstaan er geen pepernoot van. Het zal vast zo zijn dat ze als een echt debat zeer intelligente gesprekken voeren. Wij wakker, meestal duurt het 5 minuten, al snel hadden wij door dat dit niet het geval zou zijn. Ilja: mompel mompel, ik: steeds bozer ( dat mannetje die er bij was, is al een irritant geval ) na Ilja haar mompel mompel stuurde zij mij erop af, ik als een boze wolf naar die gasten toe ( 1 man en 2 dames ). Ik op mijn beste portugees: Hello! Gaan jullie naar bed of komen jullie net thuis, nee net thuis. Oke, gaan jullie zo naar bed, Ja. Hoe zouden jullie het vinden als ik dan over 2 uur voor jullie bed kom zingen? 3 verbaasde gezichten keken mij aan. Sorry sorry, we praten wat zachter. 5 minuten later moest ik even naar het toilet, keek naar die gozer en hij had echt rode ogen, zo he, jij moet echt naar bed, je ziet er niet uit, zij ik ( hihi ) naar bed ? Ja man je ziet er niet uit! Wij dus fris en fruitig naast ons bed om 5.30ur dat betekent dat we vroeg op pad kunnen. Na een uurtje zijn we lekker gaan wandelen en ontbijten, wij laten onze dag niet verpesten door een stel idioten. Vandaag gaan we naar Corcovado ( Jesus ) met de bus als echte lokalen, rijden wij naar het beeld op de berg. Je raakt al snel gewend aan het dagelijkse leven hier.
Wij kregen een negatief reis advies omdat het beeld in de wolken stond. Na een lange overweging besloten wij om toch maar te gaan. Je wordt met een treintje naar boven gereden en wij hadden uitgerekend dat we voor het mooiste zicht rechts moesten zitten Wij stonden als 1e in de rij, wij konden de beste plekken uitzoeken, en dat deden wij ook, dachten wij! De uitzichten zij echt prachtig als je aan de goede kant zit, hoe kan dat nou, oeps we zitten Links ( ik weer met mijn links en rechts....sukkel ) Boven aangekomen, maakte dat alles goed en wat een zicht......echt prachtig, weg wolken! Na 5 minuten hadden we het al gezien. Als je de mensen ziet die er rond lopen, lijken het wel mieren. Omdat het beeld zo groot is, is het moeilijk om een foto te maken met jezelf er ook helemaal op. Alleen als je plat op je rug gaat liggen, is het mogelijk om een mooi kliekje te nemen.  Nu komt ons tijdverdrijf......mensen kijken, alles voor de camera! Zie foto's.

Ilja: niets is leuker dan je vergapen aan de capriolen van anderen. Zo hebben we ruim een uur doorgebracht. Ook hebben we zegeningen gekregen, hebben meegezongen met een stel Japanners en trachten te praten met een stel mensen uit Boston. Alleen was hun Amerikaans zo terrible dat wij er geen touw aan vast konden knopen. Na ons als goed toeristen te hebben gedragen moesten we nog het nodige regelwerk doen. Ons internet in het hostel lag eruit en we moesten nog even onze tickets en hotelreservering uitprinten dus op zoek naar een internetcafe, ook hadden we nog niets gegeten dus een broodje mortadella scoren bij de supermarkt met een drinkyoghurtje, heerlijk hoor en ook goedkoop. Het budget van 100 euro per dag voor met z'n tweeen is goed te doen, we houden zelfs wat over om later weer aan duurdere dingen te spenderen. Gemiddeld zijn we 8 euro aan het ontbijt kwijt, de lunch het dubbele en het avondeten ongeveer 30 euro, alles voor 2. Het kan natuurlijk goedkoper maar met Remco als hongerwolf, die ik niet kan afschepen met een broodje, is dit budget goed te doen. Het is zondag dus geld wisselen is kansloos, dus dat maar morgen doen.
Op onze berg was het feest en al samba-end gingen we naar ons hostel om even onze strandspullen te halen, zodat we nog even een uurtje aan ons lokaal bruin konden werken.
Om kosten te besparen hadden we een late vlucht geboekt naar Foz do Iguazu, waarbij we om half 2 's nachts zouden aankomen. Met toch een beetje zorgen over het tijdstip van aankomst vertrokken we naar de Internationale vluchthaven. Remco nog even hotel gebeld of het OK was dat we zo laat aankwamen en er werd ons verzekerd dat dit geen enkel probleem zou zijn. Onze licht zorgen bleken uiteindelijk onterecht, alles verliep heel soepeltjes en per taxi werden we naar Pousada el Shaddai gebracht. Onze taxichauffeur deed mee aan een rally en trachtte een half uur in een kwartier af te leggen. Ogen dicht en op hoop van zegen!!!!Maar we zijn heelhuids aangekomen en onze kamer bleek heerlijk ruim, licht en schoon, TV met BBC, perfect hoor. Lekker slapen.

8 november
Om half 7 waren het ditmaal niet onze hostelvrienden maar onze pousadavrienden die ons wreed uit ons schoonheidsslaapje haalden (terwijl we pas om een uur of half 3 gingen slapen). De ontbijtzaal ligt naast onze kamer met alle geluiden van dien. Nou ja slapen kunnen we altijd nog, maar lekker vroeg op om op pad te gaan naar de watervallen. Het personeel is allervriendelijkst hier en al snel werden we wegwijs gemaakt. Na wat formaliteiten als geld wisselen (Remco was z'n interne kompas deze keer vergeten of was het tekort aan slaap, hihi) en bus uitzoeken gingen we op pad. Na zo'n 4 verkeerde bussen getracht aan te houden en de wanhoop nabij kwam eindelijk de juiste bus voorbij. Kosten ca. euro 2,50 voor een rit van een half uur.

WOOOOOOOOOOOOUUUUUUUUUUUUUUWWWWWWWW wat wij hebben gezien was werkelijk fantastisch. Deze watervallen zijn niet voor niets op de werelderfgoedlijst van Unesco gezet. Ik ga er geen woorden aan vuil maken maar kijk gewoon maar de foto's en filmpjes en oordeel zelf. Dit zou best weleens 1 van de hoogtepunten van onze reis kunnen worden.

Remco: Nou ik zal wel even een paar woorden aan vuil maken. Wat een natte bende, water water en nog eens water. Wat een geweld, het komt echt van alle kanten. Wij stonden in het midden van deze watervallen en werden behoorlijk nat. Filmen zat er voor vele niet in, maar wat zijn wij toch slim he, als verwende duikers hebben wij onze onderwater spullen meegenomen O,O,O,O,O, wat slim.